گام ۱: به جای مدیریت زمان، انرژی خود را مدیریت کنید.

اگر چند لحظه‌ای به این موضوع تمرکز کنیم، احتمالا متوجه می‌شویم انجام کارهایی خاص در زمان‌هایی خاص برای ما بهتر هستند. باید تعیین کنیم، چه نوع انرژیی صبح‌ها ، بعد از ظهرها و شب‌ها داریم. علاوه بر این، باید تعیین کنیم سطوح مختلف انرژی در زمان‌های متفاوتی از روز برای چه کارهایی مناسب‌ترند.

گام ۲: شب قبل آماده شوید.

اگر روزانه فقط یک کار انجام می‌دهیم، بایستی شب قبل از آن، چند دقیقه‌ای را به تنظیم لیست کارهایی که فردا باید انجام شوند، اختصاص دهیم. هر وقت که این کار را به طور شایسته‌ای انجام می‌دهم، می‌توانم نکات اصلی مقاله‌ای را که قرار است روز بعد نوشته شود و لیست کوتاهی از مهمترین موضوعاتی را که باید تهیه شوند، آماده کنم.

گام ۳: تا ظهر ایمیل خود را باز نکنید.

با این که این کار ساده به نظر می‌رسد، کسی آن را انجام نمی‌دهد. مدتی طول کشید تا به اشتیاق باز کردن صندوق پستی‌ام غلبه کنم، اما بالا‌خره فهمیدم هر چیزی می‌تواند چند ساعتی معطل بماند. هیچ کس به خاطر کاری واقعا ضروری (مثل فوت یکی از اعضای خانواده و غیره) ایمیل نمی‌فرستد، بنا بر این ایمیل‌تان را برای چند ساعت اولیه روز رها کنید و کاری به کار آن نداشته باشید. صبح‌ها به جای پاسخ به چیزهای «ضروری» به انجام امور مهم بپردازید.

گام ۴: موبایل خود را خاموش کرده و در اتاق دیگری قرار دهید.

یا روی میز یکی از همکاران‌تان، یا حداقل در جایی دور از دسترس قرار دهید. این کار باعث می‌شود اشتیاق بررسی پیام های متنی ، فیس‌بوک و توییتر از بین بروند. این استراتژی ساده احتمال این که کارهایتان را نیمه کاره انجام دهید، از بین می‌برد، زیرا از توجه و تمرکز شما بر کارهای بیهوده جلوگیری می‌کند.

گام ۵: در جای خنک کار کنید.

هیچ‌گاه دقت کرده‌اید، وقتی در اتاقی گرم قرار دارید احساس سستی و تنبلی به شما دست می‌دهد؟ کم کردن دما یا رفتن به جایی خنک‌تر ، موجب تمرکز بیشتر بر ذهن و بدن می‌شود (نکته‌ای که مایکل حیات یادآوری کرد).

مرحله ۶: بنشینید یا برخیزید.

‌هنگامی که قوزکرده می‌نشینیم‌، قفسه سینه در وضعیت رو به پایین قرار می‌گیرد و دیافراگم به پایین ریه‌ها فشار می‌آورد که این امر موجب می‌شود نتوان به راحتی و عمیق نفس کشید. اگر صاف بنشینیم یا صاف بایستیم، متوجه می‌شویم راحت‌تر و موثرتر می‌توان نفس کشید. در نتیجه، مغز اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند و تمرکز بهتری ایجاد می‌گردد.

مرحله ۷: برای شروع روز خود یک “عادت روزمره قبل از فعالیت” ایجاد کنید.

برنامه عادی روزانه من با ریختن یک لیوان آب سرد شروع می‌شود. بعضی‌ها روز خود را با ده دقیقه مراقبه شروع می‌کنند. به طور مشابه، هرکسی باید برای شروع برنامه روزانه‌اش در ابتدای روز، تشریفاتی داشته باشد. این عادت روزمره به مغز علامت می‌دهد، موقع آمادگی ذهنی برای انجام کار یا ورزش یا آمادگی ذهنی برای انجام هر وظیفه‌ای که باید انجام شود، فرا رسیده است. به علاوه، این عادت روزمره قبل از شروع فعالیت‌های روزانه به شما کمک می‌کند بر کمبود انگیزه و حتی نبود اشتیاق برای انجام کارها غلبه کرده و آنها را به خوبی انجام دهید.

همین الان برنامه ریزی رو با تیک تسک شروع کن


betboo giris
marsbahis giris
betebet giris
mobilbahi giriss
meritroyalbet giris
casinomaxi giris
safirbet giris
sekabet giris
vevobahis giris
cratosslot giris
asyabahis giris
elexbet giris
tipobet giris
grandbetting giris
vdcasino giris
baymavi giris
perabet giris

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.