۲۰  راه‌ برای تبدیل این هفته به پرثمرترین زمان ممکن تاکنون

عبارت «زمان پول است» اکنون بیش از هر زمان دیگری صحت دارد. لازم نیست که یک جراح موشک (ترکیب دانشمند موشک و جراح مغز) متوجه شود که بهره وری ما با درآمد و سود ما ارتباط مستقیم دارد. با در نظر داشتن این موضوع، در اینجا ۲۰ راه وجود دارد که هفته­ های شما را بسیار پربارتر کند.

۱- روی یک تسک واحد تمرکز کنید.

بارها و بارها ثابت شده که اگر دو کار دارید که باید انجام دهید، تکمیل کردن آن‌ها در یک زمان نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که زودتر تمامش کنید، بلکه دقت کارتان را افزایش خواهد داد.

۲- یاد بگیرید که بگویید: « نه!»

جیمز ﺁلتاچر، نویسنده پرفروشترین کتاب «خود را انتخاب کن»،  در کتاب جدیدش، «قدرت نه»، ابتدا خودش به این تمرین سر می‌زند. او می‌گوید: «یک نه به موقع، نه تنها می‌تواند در وقت و زحمت شما صرفه‌جویی کند، بلکه می‌تواند زندگی‌تان را نجات دهد.»

۳- برنامه ریزی کنید تا مثمر ثمر باشید.

یک هفته پربار از صبح روز شنبه شروع می­شود، به شرطی که برنامه خوبی در دست اجرا داشته باشید. مسائل غیر منتظره همیشه پیش می­آیند، اما داشتن برنامه ریزی می­تواند کمک کند. اگر می‌دانید که می‌خواهید در اوقات فراغت وقت تلف کنید، لیست روزانه با ذکر ساعت شروع هر کار تنظیم کنید.

۴- از هفته قبل شروع کنید.

زمانی که برنامه ی هفتگی خود را می‌نویسید، هدف این است که کار شما در روز چهارشنبه تکمیل شود. پنج شنبه می­ تواند برای تمرکز بر روی هر کاری که به طور غیر منتظره­ای پیش آمده، استفاده شود و به شما اجازه می­دهد تا هفته را با قدرت تمام به پایان برسانید.

۵- از سر راه برش دارید.

ﺁنچه را که نمی‌خواهید ابتدا انجام دهید، به گونه‌ای تنظیم کنید که دیگر انرژی ذهنی‌تان را صرف نفرت از ﺁن نکنید. آنقدر راحت خواهید شد که بقیه روز ساده به نظر می­رسد.

۶- انتقاد پذیر باشید.

همه چیز بهتر می­شود وقتی که افراد دیگری هم به آن نگاهی داشته باشند. اگر شما شریک مسئولیت پذیری ندارید، دیروز بهترین زمان برای بدست ﺁوردن یک شریک بود. بهترین زمان بعدی همین الان است. تقویم و لیست کارهای خود را در حالی که در معرض انتقادات سازنده هستید، به اشتراک بگذارید.

می دونی در اپلیکیشن تیک تسک می تونی کارها رو با دیگران به اشتراک بگذاری؟

۷- بازی مقایسه­ ای را انجام دهید.

تقویم هفتگی یا برنامه بهره‌وری خود را با دیگران مقایسه کنید و از بهترین تجارب ﺁن‌ها بیاموزید. بسیاری از بهترین عادات زندگی‌ من از طریق مشاهدات ساده از روش­های دیگران کسب شده است.

۸- کامل کردن بهتر از کمال گرایی است.

تلاش برای تعالی یک هدف شریف است، اما کمال گراییِ وسواسی، دشمن نهایی بهره وری است (دومین دشمن بعد از آن تنبلی است). آیا شما ترجیح می‌دهید که ۱۰۰ چیز را در این هفته انجام دهید که خوب انجام شده یا ۱۵ چیز که عالی هستند؟

بهره وری

۹- زود شروع کنید.

هرچه زودتر شروع کنید، کارهای بیشتری را می­توانید انجام دهید. یاد بگیرید که صبح زود از خواب بیدار شوید و قبل از اینکه شروع کنید، به مسائل شخصی و صبحانه رسیدگی کنید. حواس پرتیِ کمتر همراه با زمان بیشتر در طول روز، برابر با کارهای تکمیل شده بیشتری است.

۱۰- فراغت­ها را در زمان بندی در نظر داشته باشید.

سخت کار کنید و سخت تفریح کنید، اما این دو را با هم مخلوط نکنید. هر جا که هستید به طور کامل خود را درگیر کنید. وقتی کار می­کنید، تمام کار خود را انجام دهید، سپس هر روز و آخر هفته­ها زمانی را برنامه ریزی کنید تا دور از محل کار خود باشید. شما سزاوار استراحت هستید و مغز شما هم همینطور.

۱۱- زمان «مزاحم نشوید» را در نظر بگیرید.

ما حواسمان به اندازه کافی پرت می­شود. به دیگران بگویید که شما در انجام کارها جدی هستید- ﺁن را در تقویم خود مسدود کنید یا حتی روی در اتاقتان علامتی بگذارید. نود و نه درصد از چیزها می‌توانند صبر کنند تا کار متمرکز شما تمام شود.

۱۲- کار در فواصل زمانی.

هیچکس نمی­تواند تمام روز را با تمام قدرت کار کند. یک قانون خوب این است که ۲۵ دقیقه کار کنید، سپس به مدت پنج دقیقه استراحت کنید. در دراز مدت، بیشتر موفق خواهید شد.

۱۳- سرسخت باشید.

آیا تا آنجا که ممکن است بهره وری دارید؟ همانطور که با هر کار خاصی روبرو می‌شوید، مثل کار خودتان، «آیا این می‌تواند سریع‌تر انجام شود؟». به طور مداوم روش و تکنیک خود را برای بهره‌وری بالاتر بهبود دهید.

۱۴- “فقط” کاری را انجام دهید که “فقط” شما قادر به انجام آن هستید.

اگر کسی است که می‌تواند کاری را که شما می‌کنید، بهتر یا ارزان‌تر از شما انجام دهد، از او بخواهید که این کار را انجام دهد. وقت شما بهتر است صرف انجام کارهایی شود که فقط شما می­توانید انجام دهید. اندی استنلی این مساله را در «Next Generation Leader رهبر نسل بعدی» به دقت شرح می‌دهد.

۱۵- عملکرد خود را بررسی کنید.

در پایان هر هفته وقت بگذارید تا نتایج خود را نقد کنید. هر هفته روش­هایی برای ایجاد پیشرفت پیدا کنید.

۱۶- فقط تماس های مهم را پاسخ دهید.

در طول کارهای مهم، تماس­ها و ایمیل­ها را روی صفحه قرار دهید تا فقط به مهمترین موارد پاسخ دهید.

۱۷- اولویت بندی

مثل یک پزشک اتاق اورژانس شروع به فکر کردن کنید. در حال حاضر بهترین استفاده مطلق از وقت شما چیست؟ آن را رقم بزنید و روی آن تمرکز کنید. تمام چیزهای آشفته دیگر روی میز شما می‌توانند صبر کنند.

۱۸- کارهای تکراری را بصورت خودکار در آورید.

از سیستمهای پرداخت خودکار قبوض و اقساط و … استفاده کنید. هرچه مجبور باشید کمتر انجام دهید، بهتر است. 

بهره وری

۱۹- لیستی از «یک بار در روز» ایجاد کنید.

بسیاری از کارها فقط باید یک بار در روز، حداکثر دو بار انجام شود. بررسی پیام ها و اینستاگرام چند نمونه از این موارد است. یک لیست از «یک بار در روز» خود ایجاد کنید و مطمئن شوید که این کارها بدون دلیل در حجم کار شما رخنه نمی­کنند.

می تونی در اپلیکیشن تیک تسک در قسمت کارهای دوره ای این مورد رو ایجاد کنی.

۲۰- خودتان را اذیت نکنید.

برای تسلط بر هر چیزی به زمان و تمرین نیاز است، و بهره وری هیچ تفاوتی ندارد. هدف واقع بینانه، بهبود مداوم  است ، نه کمال در یک هفته.

این هفته چه کاری برای دستیابی به بهره‌وری بیشتر انجام خواهید داد؟حتما به آن فکر کنید!

در همین رابطه این پست را از دست نده:

روش های آسان برای آن که در زندگی روزمره فعالتر باشیم

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.